Gebruik je Facebook om te adverteren? Het is een fantastische sale manier voor eigenaren van online winkels (of particulieren) om hun producten voor een groter publiek te krijgen. Het belangrijkste is uiteraard dat jij jouw producten naar de juiste doelgroep promoot.

Speciaal voor e-commerce eigenaren biedt Facebook een eenvoudige manier om een zeer specifieke klant te targeten en terug te brengen naar jouw eigen website.

Trucjes en tips

Met behulp van bepaalde trucjes en tips kun je hier zeker nog meer waarde uit persen. Zo kan je meer ‘klikken’ ontvangen, meer gerichte klanten verkrijgen en dus meer verkopen! Camera-Mania helpt je hierbij een handje:

Gebruik een Multi-Product Carrousel

Facebook biedt nu de mogelijkheid om een carrousel-advertentie met meerdere producten aan te bieden. Er zijn tal van redenen waarom dit specifieke advertentietype de klikfrequentie verhoogt en jouw kosten verlaagt.

Maar de belangrijkste reden is uiteraard dat klanten willen doorbladeren en meer sale producten zien. Mooie productfoto’s vervaardigd met behulp van professionele tools van Camera-Mania helpt ook absoluut flink mee!

Gebruik een video advertentie

Het algoritme van Facebook geeft actief de prioriteit aan video inhoud. Door een video te gebruiken zal jouw advertentie waarschijnlijker eerder op de feed van personen terechtgekomen. En dat niet alleen, maar het is eveneens eens stuk aantrekkelijker als media formaat. Statistieken tonen aan dat meer dan de helft van de dagelijkse Facebook gebruikers iedere dag video’s op het platform bekijken.

Gebruik Facebook ‘Aanbiedingen’

Iedereen houdt van een sale uitverkoop en jouw klanten klikken veel vaker op mogelijke koopjes wanneer jij een korting aanbiedt.

Indien jij een korting aanbiedt op jouw producten, dan kan jij een advertentie maken die specifiek is voor de verkoop of sale aanbieding. Dus waarom geen prettig introductieaanbod doen om klanten binnen te lokken?

Maak een aangepaste ‘call-to-action’

Dit is waarschijnlijk één van Facebook’s beste nieuwe functies. In plaats van het eenvoudige vakje te gebruiken, laat Facebook je nu een zogenaamde persoonlijke ‘call-to-action’ maken. Het is nog steeds enorm onderbenut door merken en e-commerce verkopers. Maar het zal jouw Facebook sales klikfrequentie drastisch verhogen!

Ben jij op zoek naar Facebook sale technieken, of gewoon op zoek naar fijne sales bij Camera-Mania zelf? Wij helpen je wel mee jouw doel te bereiken!

sale

Lees hier het hele interessante artikel (in het Engels): https://www.bitcatcha.com/blog/13-facebook-advertising-tricks-help-ecommerce-owners-drive-sales/