Wist jij dat mensen zich 80% van wat ze zien kunnen herinneren en slechts 20% van wat ze lezen? De kracht van een afbeelding is dus moeilijk te negeren en als jij geen geweldige productafbeeldingen van jouw producten op jouw e-commerce website of zo opneemt, dan loop je wellicht serieuze verkopen mis!

De absolute waarheid is zodoende dat des te beter jouw spullen eruit zien, des te meer jij zal verkopen. Dus waarom neem jij product fotografie dan ook niet heel serieus?

Het probleem is dat het creëren van hoogwaardige inhoud, met name productfotografie, voor al jouw (e-commerce) activiteiten niet bepaald eenvoudig is.

Het samenstellen van geweldige foto’s en mogelijke ‘visuele branding’ is gecompliceerd voor veel bedrijven die geweldige producten en ideeën hebben, maar niet weten hoe ze deze moeten stijlen en/of presenteren.

Waarom product fotografie belangrijk is

De waargenomen waarde van jouw producten en de betrouwbaarheid van jouw merk worden vaak beoordeeld op de kwaliteit van je visuele inhoud. Dat betekent dat het hebben van hoogwaardige en mooie product fotografie een lange weg kan betekenen voor het stimuleren van verkoop.

Denk zelf maar eens wanneer het de laatste keer was dat jij online winkelde en een aantal slechte productfoto’s tegenkwam.

Misschien was het beeld te donker of onscherp. Misschien wist je niet hoe groot het verkoopproduct eigenlijk was of wist je niet zeker welke kleur het eigenlijk zou moeten zijn. Of heel misschien was er zelfs zoveel op de foto te zien dat jij niet wist welk item daadwerkelijk te koop was!

No deal!

De kans dat jij dat item niet hebt gekocht in bovenstaande gevallen is in vervolgens behoorlijk groot.

In tegenstelling tot winkelen in een boetiek of een warenhuis, kan jij het product niet direct in het echt zien wanneer je online surft.

Je kan het dus niet aanraken, het even in je handen vasthouden of de textuur met jouw vingers voelen. Het enige dat je hebt, zijn de foto’s waarop jouw koopbeslissing gebaseerd zal zijn.

Als een potentiële klant kan dit soms ietwat ‘eng’ zijn, dus het is de taak van de fotograaf om ze op hun gemak te stellen met geweldige foto’s en accurate beschrijvingen.

Camera-Mania tools

Niet iedereen kan zich een professionele fotografie studio, camera modellen en apparatuur veroorloven, vooral als ze net beginnen.

Doe-het-zelf productfotografie met behulp van Camera-Mania tools, zoals een tripod, studio lamp of flitser, biedt zodoende een geweldig alternatief. En zolang jij de juiste gereedschappen en technieken kent, ben je verzekerd van boeiende productfoto’s!

tripod

studio

flitsers

Bron: disruptiveadvertising