Instagram is niet langer een niche-platform voor social media fotografieliefhebbers. Het wordt tegenwoordig elke maand weer wereldwijd door meer dan 700 miljoen mensen gebruikt en heeft de kracht om anonieme merken en personen in het spotlicht te zetten. Camera-Mania vertelt je hier meer! 

Om social media marketeers succesvol met Instagram te laten zijn, is het belangrijk om de geheimen van het maken van virale inhoud te begrijpen. Soms gebeurt viraliteit gewoon van uit zichzelf en is het dus puur toeval. Maar in veel gevallen wordt deze viraliteit echter ontwikkeld door social media managers die de geheimen van het gebruik van het platform begrijpen. 

Dit Camera-Mania artikel gaat in op enkele geheimen die deze Instagram marketeers kunnen gebruiken om virale inhoud te maken.

Ken je pubiek 

Zoals bij elk marketinginitiatief, moet jij jouw publiek goed kennen om een ​​marketingcampagne te ontwerpen waarbij potentiële klanten effectief betrokken worden. Dus wanneer jij virale Instagram content probeert te maken, moet je weten wat jouw doelgroep bezighoudt.

Onderzoek de concurrentie 

Analyseer de Instagram strategie van jouw concurrenten om erachter te komen wat wel en niet werkt bij het maken van virale inhoud. Hoewel het belangrijk is om je eigen identiteit op Instagram te ontwikkelen, kan het wel heel handig zijn om te weten of de content die door een concurrent gedeeld wordt, ook ooit viraal is gegaan. 

Als je content vindt die goed heeft gewerkt, let dan op het inhoudsformaat, de tijd van het posten en de Instagram beschrijving.

Vind een unieke en creatieve visie 

Virale inhoud bestaat uit unieke content. De inhoud is bijna altijd visueel verbluffend, controversieel, emotioneel boeiend of nieuwswaardig. Content met een heel duidelijk standpunt zal zeker eerder viraal gaan dan inhoud die alledaags is.

Bouw een groep van trouwe en betrokken volgers op 

Paul Graham, de oprichter van de wereldberoemde startup incubator Y Combinator, zei ooit tegen Brian Chesky, de oprichter van Airbnb  “iets te bouwen waar 100 mensen van houden in plaats van 1 miljoen mensen”. Hetzelfde advies geldt voor Instagram marketeers. Het is beter om een ​​klein maar zeer betrokken Instagram publiek te hebben dan een groot publiek van volgers die niet veel om jouw inhoud geven.

Focus je zelf op foto content 

Sommige experts hebben het gevoel dat video de toekomst van online content consumptie is. Hoewel het waar is dat video de afgelopen jaren sterk in populariteit is gegroeid, meldde de marketing nieuwsdienst AdWeek dat Instagram foto content 36% meer betrokkenheid dan video genereert! 

Dus voor die merken of personen die geïnteresseerd zijn in het maken van een zeer virale Instagram post, is de kans groot dat jij je beter op foto inhoud kan concentreren dan op het plaatsen van video’s.

Werk met een influencer samen 

Het marketingsbedrijf Linqia ontdekte dat 94% van de marketeers die influencer marketing gebruiken denken dat dit werkt. Marketeers die geïnteresseerd zijn in het maken van virale inhoud, kunnen dus overwegen om met een social media influencer samen te werken om de kans op het maken van een stukje virale content te vergroten.

Bind de inhoud aan een nieuwsevenement 

Het kan gemakkelijker zijn om virale content te maken als de inhoud op de één of andere manier verband houdt met een nieuwsgebeurtenis. Dit kan een productlancering zijn (een nieuwsgebeurtenis door jouw merk vervaardigd) of iets dat verband houdt met actuele gebeurtenissen.

Wees geduldig 

Het maken van virale inhoud kan een uitdaging zijn, en het is onwaarschijnlijk dat jij er bij jouw eerste poging in zult slagen om een ​​virale Instagram post te maken. Het vereist zeker vallen en opstaan. Elke keer leer je zodoende meer over de voorkeuren van jouw publiek, totdat je op een dag met behulp van de Camera-Mania tools een Instagram bericht plaatst dat zich als een lopend vuurtje verspreidt! 

https://www.camera-mania.nl/ 

Bron: socialfox