De Indiase K.E. Pareeth, kleermaker van beroep, had nooit kunnen denken dat zijn winkel zoveel selfie aandacht zou krijgen voor zijn naam toen hij het meer dan twee decennia geleden ‘Corona’ noemde.

Oh Corona!

Volgens de rapporten richtte Pareeth de winkel in 1997 op en noemde het ‘Corona’ nadat hij een reeks namen in een woordenboek had doorzocht. De winkel is gevestigd in Muvatupuzha, op 40 km afstand van de Indiase stad Kochi. Naar verluidt is de eigenaar in de loop van de tijd vooral bekend geworden als Corona Pareeth.

Te midden van de uitbraak van het coronavirus die de gehele wereld verontrust, is de winkel van Pareeth nu een behoorlijke publiekstrekker geworden in Kerala. De 60-jarige man zei naar verluidt dat alhoewel zijn omzet is aangetast door de coronaviruswaarschuwing, veel jongeren wel gewoon even langskomen om voor de winkel een selfie te maken, ondanks de regels met betrekking tot sociale afstand.

Alles voor invloed en ...

Sociale beïnvloeders in de sociale media hebben schijnbaar ook niet veel last van een sociale afstand. Ze gebruiken het coronavirus om deze uit te melken voor invloed... en voor geld! En ze hoeven voor die camera ook niet anderhalve meter afstand van jou te bewaren.

Want zou deze schrikbarende tijden ook niet ... een kans voor branding zijn? Voor sommige influencers lijkt het antwoord een enthousiast “Ja ... en heb je mijn detox-programma al geprobeerd?”

Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat een gemeenschap die al vaak werd bekritiseerd omdat ze laxerende thee hadden gepromoot en (soms halfnaakt) foto’s voor gedenktekens hadden genomen, ook tijdens de pandemie in de problemen zijn geraakt.

Want zoals het schijnbaar hoort, hebben sommige gevestigde en ambitieuze influencers op de wereldwijde pandemie gereageerd door in gasmaskers te poseren, het virus te gebruiken om hun eigen producten te verkopen en zelfs, in een wel heel bizar geval, via een TikTok actie een vliegtuigtoilet gelikt. Oef... alles voor de likes of is het yikes (wat een Engelse uitroep voor schokerend is)?

Serieuze selfie blogs

Gelukkige hebben veel influencers hun platforms tegelijkertijd op constructieve manieren gebruikt. Beroemdheden hebben zo massaal hun fans opgeroepen om de pandemie serieus te nemen.

Mode- en reisbloggers hebben hun platforms gebruikt om kleine bedrijven te promoten, terwijl medische beïnvloeders updates en adviezen delen over hoe we onszelf en anderen het beste kunnen beschermen. Sommige fitnessbloggers bieden ondertussen zelfs gratis trainingen aan voor mensen die thuis ‘vastzitten’.

Lekker viraal gaan

Zo zijn een heleboel mensen allemaal flink in de weer om te jagen naar beroemdheid, of op viraliteit zoals men het soms ook wel eens noemt. Dit is ‘viraal’ gaan, zelfs temidden van een virale pandemie, maar in de meeste gevallen zie je dan geen coronavirus. En dat is maar goed ook, want die toont zichzelf namelijk niet echt prettig.

Wil jij ook graag jouw selfie kunsten via video’s of foto’s showen, dan kan Camera-Mania jou daar wel bij assisteren met semi-professionele viraal assisterende camera media tools!

Maar onthoud altijd bij wat je ook doet: Doe dit veilig en blijf gezond!

selfie

led ring